در انتخابات آینده به چه کسی رای بدهیم؟!(این مطلب دیدگاه مدیر وبلاگ است)

در انتخابات آینده به چه کسی رای بدهیم؟!(این مطلب دیدگاه مدیر وبلاگ است)

 

 

 

 

 




شماچگونه به مساِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِیل دور وبرتان می نگرید؟آیا می دانید نگاه صحیح شما به مسایل باعث قضاوت و نتیجه گیری بهتر ومطلوبتر می شود؟

آیا در نگاه کردن سعی میکنید همه مسایل وزوایای امور را ببینید بعد تصمیم گیری و قضاوت کنید ؟یا با اولین نگاه نقص وایراد را به همه سیستم تعمیم می دهید؟

به تحقیق هر انسان منصفی دوست دارد خوب ببیندواز قبل آن عادلانه قضاوت کند.

مورچگان را حتما دیده ایدکه چگونه باری چند برابروزنشان حمل می کنندو پیوسته به زمین می اندازندودوباره برمیدارند.یا با تغییر جهت های نادرست‘’ . راه رفته را تکرار میکنند!زیاد کار می کنند ولی زیبا کار نمی کنند.بار گران برمی دارند اما بار گران بها بر نمیدارند،.دلیل آن به ریز بودن اندام مورچگان نیست .بلکه به شیوه ونوع نگاه آنان است.

مورچگان از پایین به بالا نگاه میکنند در نتیجه اشیاءخرد را بیش از  اندازه واقعی خود می بینند یعنی خرد را کلان می بینند وعلاوه برآن، چون از پایین  نگاه میکنند  همه چیز را باهم نمی بینند و پدیدها را جدا جدا می بینند نه باهم،.لذا نمی توانند بهترین راه حل را تشخیص دهند به ناچار با اتخاذ راه حل های گوناکون ولی نامناسب،.پیوسته تجربه ها را تکرار می کنند وکمتربه نتیجه مطلوب و مورد نظر دست پیدا میکنند یا اگر هم موفق شوند با زحمت بسیار و مشقت فراوان همراه است.

در عوض مرغابیها را تماشا کرده اید!؟ به نوع نگاهشان نیز دقت داشته اید؟به خصوص درزمان مهاجرت وکوچ،.که چگونه یک مرغابی در جلو و دسته های دیگر پشت سر او ردیف شده اند و فرسنگها راه را از میان صدها دام ودد می پرند وسرانجام به مقصد می رسند . مرغابیها با گردن دراز ونگاه تیز از بالا همه چیز را وارسی میکنند وارتباطات منطقی ومناسبات بین اجزاءرا به خوبی تشخیص می دهندو بعداز آن مسیر خود را تعیین می کنند.

لازمه قضاوت واقعی وعادلانه کلان نگری وهمه جانبه نگریستن به پدیده است اگر میخواهید همه چیز را درست ببینیدو عادلانه وعالمانه قضاوت کنید باید همانند مرغابیها نگاهی از بالا و همه جانبه نگر داشته باشیم واین نگرش را در در تمام مسایل سیاسی –اجتماعی –اقتصادی و...تسری دهیم. 

عرصه انتخابات وانتخاب کاندید اصلح

این روزه ها همه جا صبحت در باره انتخابات و انتخاب اصلح است بطوری که اگر دقت نکنیم تشخیص اصلح به مقدارزیادی سخت ودشوار می شوداین امر میسر نمی شود مگر با داشتن نگاهی تیز وواقع بینانه .   

داشتن نگاه تیز وواقع بینانه  به انتخابات یعنی اینکه نامزد های انتخاباتی علاوه بر احراز شرایط وشایستگی های عمومی که توسط شورای نگهبان وهئیت های نظارت تائید میشودمی بایست شایستگی های فردی دیگری شامل توانمندیهای مدیریتی،سوابق اجرایی،تجربه وشناخت دقیق و کافی از حوزه انتخابیه خود،آگاهی واشراف به مسائل نیازها وکمبودهای جامعه و کشوروپدیده های مختلف منطقه ای وبین المللی داشته باشند

 قطعا با این نگرش است که می توان امیدوار بودکه  تشخیص اصلح به راحتی صورت گیرد.

فرداصلح کسی است که ازنظر علمی وعملی وتقوا وکارایی و سوابق درخشان خدمتی در بین کاندیداهای موجود اسوه ونمونه باشد زیرا در صورت انتخاب شدن توسط مردم بخشی از نظام  تصمیم گیری و قانون گزاری کشور رابر عهده  میگیرد به همین دلیل علاوه بر داشتن شایستگی های عمومی باید پایبندی به ارزشهاو باورهای دینی ومردمی را در عمل اثبات کرده باشد.

بنابر این کلیه تا ئید شدگان از طرف شورای نگهبان وهئیت های اجرایئ صالح هستند ولی همه آنها اصلح نیستند واین امری است که ملت شریف وبزرگوارایران در 12 اسفندباید مدنظر داشته باشند واز بین صالحین ، اصلح راانتخاب کنند

شاید به همان اندازه که شرکت در انتخابات مسئولیت آور است به همان اندازه نیز انتخاب اصلح نیز مهم واز جایگاه ویژه ای برخودار باشد.

بدون شک تنها با کلان نگری و انتخاب و گزینش افراد اصلح ،بدور ازهرگونه تعصب خشک وبا نگاه همه جانبه نگری و واقعی می توان مجلسی رابر گزید که به فرموده امام راحل (ره):«در راس تمام امور وعصاره فضائل ملت باشد»

دوستان عزیز لطفا از نظرات خود ما را بهره مند کنید-حسن نارنج پور 27 بهمن 90


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: گشتی درشهرديدگاههاي مدير وبلاگ
[ پنج شنبه 27 بهمن 1390 ] [ 1:21 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]